lalalala

Så var det måndag igen. Tiden går snabbt nu. Det är nu bara fyra veckor kvar till sportlov :)Yay!!
Ville egentligen rekommendera en bra film jag såg i fredags. The curious case of Benjamin Button. Skriver det på engelska, låter inte lika bra på svenska. En väldigt bra film som borde ses av alla. Den enda nackdelen är att filmen var lite väl lång, vilket drog ner poängskalan. Men annars en väldigt intressant film. Det börjar med att Benjamin Button föds, hans mamma dör i barnsäng. Benjamin har fullt med rynkor på hela kroppen, trots att han bara är en liten bebis. Hans pappa tycker han ser ut som ett missfoster. Pappan springer ner med barnet till vattnet för att kasta honom i floden men lägger honom sedan utanför en port till ett hus. Det är där som Benjamin växer upp. Han ser ut att vara ungefär 80 redan när han är några år gammal men inuti är han ett barn. Han yngras till utseendet medan alla andra åldras. När han blir ung blir Benjamin (som spelas av Brad Pitt) väldigt snygg och han hittar kärleken, vilket leder till problem.
Se den! :D 

/l  

Kommentarer
Postat av: adde

alltså, är det inte exakt samma grej som han gjorde när han spelade döden, i den där andra filmen. "ånej, vad komplicerad den här relationen blev nu eftersom jag är ett freak"

2009-01-19 @ 16:47:48
URL: http://www.addewear.blogspot.com
Postat av: lollo

Jag vet inte om jag har sett den. Egentligen la de inte så mycket energi på att framställa honom som ett freak. Det var han bara i början. Sen blev han åttio år och alla trodde han hade levt ett helt liv fast han typ bara var några år. Det var flera kritiker som sa att den var väldigt lik forrest gump filmen. Vilket är lite svårt att leva upp till. Jag tyckte inte den var särskilt lik.

2009-01-27 @ 22:16:19
URL: http://www.femnyanser.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0