kissinspektören talar!

åh just ja!

var på bio idag, även detta tillsammans med Ida, och såg Changeling som jag för övrigt rekommenderar dig läsare att se om du inte redan har gjort det. Men jag varnar dig, den är rätt hemsk särskilt eftersom det är en sann historia.
 
Ja, det jag vill komma till är att när vi anlände till biostaden i Kalmar för att beställa biljetter råkade det hända sig att jag behövde gå på damernas och "pudra näsan", så att säga, detta var innan vi hade beställt biljetterna för det var ett ganska akut läge för min del. Vi skulle precis svänga in på toaletten när vi blev hejdade av en kvinna i 20-års åldern. Ungefär så här löd det:

Kvinna: Tjejer, ska ni se på bio? för den här toaletten är endast för biogäster.
Vi: Ja, eller vi ska beställa biljetter nu.
Kvinna: Nej det ska ni inte.
Vi. Joo, det ska vi? (ursäkta, men vill du något eller?)
Kvinna: .Nej, och det är ändå inte kväll nu (hon menade på att det inte var kväll och att det inte gick någon bio just då så vi fick ändå inte använda toaletten, även om det kanske skulle råka stämma .att vi skulle se på bio) Ni får gå till McDonalds, det kostar 2 kr.

Vi: eeh, mm visst...

Jag menar, jag fattar om de inte vill ha en massa ungdomar drällandes där för att utnyttja toaletten även fast de inte ska se på bio. Men hon kunde ha lagt fram det hon ville säga på ett lite vänligare sätt och inte ifrågasatt oss. Vad hände med: Kunden har alltid rätt? Är det så man behandlar sina gäster? Vi tappade i princip lusten att gå på bio efter det, blev så frustrerade. Men bestämde oss för att göra det i alla fall och gick för att betsälla biljetterna. Hon som hade sagt åt oss innan tittade lite på oss då. Jag sa åt hon som satt i kassan att de borde säga åt sin personal att  de inte behöver vara så himla otrevliga. och lalalalala ... kassörskan blev lite chockad tror jag och frågade om vem det var och hur hon hade varit otrevlig sedan sa hon ivrigt: "Ni får självklart använda toaletten, det behöver du inte ens fråga om!".
Så nu vet ni det, toaletten på biostaden är det fritt fram på! ;)

/ i.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha, nästa gång går man bara upp och om man blir stoppad så säger man stöddigt. "Du, jag känner Ida, så du borde nog sluta ställa frågor om du inte ska få sparken!" ;P

2009-01-11 @ 13:27:19
URL: http://sofiesallt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0