Obama, Obama, Obama!

17:56 svensk tid sker det: USA:s 44:e president svär presidenteden med handen på samma bibel som Abraham Lincoln en gång svor presidenteden på.
Barack Obama, USA:s prins iförd stabil rustning på den vita hästen till undsättning?
Förväntningarna är höga och många på honom.
Man räknar med att 5 miljoner människor kommer bevittna den historiska händelsen i USA:s historia.  Helt galet! jämför det med George W. Bush:s 300 000 åskådare... haha! Bevakningen kommer vara stenhård idag, speciellt med tanke på de Ku Klux Klan-medlemmar som också kommer att närvaro vid ceremonin. Folk jämför detta med Martin Luther Kings tal. Det är lite läskigt ändå, all denna uppståndelse. Obamas ansikte kan man säkerligen se överallt i USA. På kläder, lyktstolpar, anslagstavlor, affischer, plakat, skärmar... ja man ser upp till Obama som om han vore världens frälsare. Jag gillar Obama, han verkar ha en skön stil och efter att ha arbetat med en egen programförklaring till USA:s politik kan jag meddela att jag delar många av hans åsikter. Hoppas bara inte han blir mördad nu på direkten, det vore ju lite synd. Nej, Barack, jag tror på dej! Ska kolla in dig ikväll på fyran och så får du banne mig inte göra mig och den resterande världsmassan besviken nu.

Change can happen!

/ i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0