Julkänslan har rymt

Som Amanda skrev tidigare har det börjat bli riktig julkänsla i hela Kalmar nu. Det märks bland annat på dem där jätteljusen i rondellen mellan Åhléns och Stagg. När dem kommer fram är det jul. På riktigt. Och så att tanterna på Stortorget börjar ha vantar och mössa på sig och sälja små enriskransar med röda band på, istället för jordgubbar och pumpor.
Dock saknar jag julkalendern. Jag tar mig aldrig tid att titta på den längre, så jag tänkte att jag skulle försöka mig på att hinna med ett avsnitt idag, men vafan! Den suger ju! Det var nästan mitt i sommaren och de hade klänningar och shorts med moln på i olika sommarfärger. De bor i en liten stad med vita hus och vita gator i UNDERJORDEN! 
Jag saknar Mysteriet på Greveholm och Pelle Svanslös. På deras tid var det värt att gå upp ur sängen klockan kvart över 7 och titta på myskalender. Framtiden suger.
Nej, tack vare alla förändringar har jag tappat min julkänsla. Jag tycker knappt om julbord längre. Kalla mig tråkig du.
Och det värsta av allt är väl att Arne Weise inte tänder ljuset på julafton längre. Tillåt mig att låta som Gustav Svensson men, jag vill inte se Lasse Kronér sitta som julvärd och presentera Kalle Anka! Jag vill se Arne.
Vad händer med traditionerna egentligen? Nästa år är det väl Rambo som presenterar Terminator 9 klockan 15.00 på ettan istället (eller ännu värre, Ernst igen).

Och idag var jag på luciakväll utanför min brors skola. 
Jag såg min far.

/n. 

Kommentarer
Postat av: pelle

Jag tror faktiskt det blir Rambo nästa år! Haha.

2008-12-11 @ 22:57:26
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Sandra

sv: Ja, det är ju sant :)



Fin blogg du har! :)

2008-12-12 @ 12:52:27
URL: http://lovetrouble.blogg.se/
Postat av: Anonym

Julkalendern är superbra! Du är bara bitter...

2008-12-12 @ 14:15:27
Postat av: Nanna

Jag är otroligt bitter.

2008-12-12 @ 20:12:48
URL: http://femnyanser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0