Nu är det jul igen

Så var det jul. Återigen. Och man kan inte röra sig runt i huset utan att gå emot ett ljus, kliva på julduken eller tappa en tomte i golvet. Jag har köpt alla mina julklappar och min (plast?)farmor från Söderköping har varit här och gett mig en julklapp. Parfymen Replay blev det iår. Clara var här och vi firade lilljul genom att först promenera (nu skojar jag inte) runt hela kalmar, från friskis till Norrliden och tillbaka, och sen med lite julklappsöppning.
Igår blev det överraskningsparty för Matilda som olyckligtvis fyller år på julafton. Inte nog med att man ska hitta en julklapp till flickan som har allt. Nej, födelsedagspresent på köpet också. Men det gick rätt bra tycker jag. Faktiskt.

Den här dagen har tillbringats med två små söta tjejer som jag var barnvakt till, uppe i mitt gamla rum med barbiedockor och små klänningar. Det var längesen jag tog fram min dockor. Det är väl när Lovisa och Johanna (småtjejerna) kommer, ungefär en gång i halvåret. Det är lustigt vad ungar lär sig nu för tiden. Vi skulle leka modevisning och catwalk med Pochahontas och blondinerna.
Den äldsta, 9 år: "Det här är Britney Spears. Hon ska gå till frisören och klippa av allt hår, sen ska vi fota henne. Om man inte är känd är man inget värd."
Ungefär så gick hela leken till. Om och om igen.

Dagens nostalgilåt: Wheatus - Teenage Dirtbag

/n.


Dom hade kul med kameran och arrangerade och bytte kläder och jag tror på riktigt att de kommer bli någonting stort inom modefotografbranschen.
Håll utkik!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0