fjortisar och kissnödig våldtäktsman

Igår var jag i Kalmar tillsammans med en kompis. Jag var sjukt hungrig så jag konsumerade föda som om jag gick runt och bar på ytterligare en människa i magen. Jag ville köpa ännu mer mat än vad jag faktiskt gjorde, men lyckades hejda mig. Ni ska veta att det är pinsamt att gå fram till kassan och beställa mat, flera gånger om till bara sig själv!
Efter våra fina matstund såg vi Twilight på bio, det var ju ett måste när folk i princip dreglar av fascination över filmen, eller Robert Pattinson (Edward Cullen, i Twilight) rättare sagt, efter att de har sett filmen.
Väl i biosalongen satt det ett gäng hyperfjortisar precis ovanför oss, som kommenterade filmen från början till slut. Jag kände mig lite som vampyrerna i Twilight när jag satt där, för jag fick en sån himla stark känsla av att bara strypa dem (tjejerna ovanför oss). Som grädde på moset blev jag dundernödig mitt i filmen och fick lov att hålla mig ända till slutet för dum i huvet som jag är, var jag inte säker på hur man öppnade dörren ut och vågade därför inte på mig ett försök att smita ut och besöka "damernas". Nåja, i vilket fall som helst lade jag benen på ryggen när filmen var slut och jag kunde till slut göra slut på mitt lidande.

Nu är det så att både jag och min kompis är öbor, och förbindelserna mellan Öland och fastlandet är inte de bästa, så vi fick lov att vänta i över en timme på bussen hem. McDonalds stängde vid 9 så vi bestämde oss för att sätta oss inne på stationen och vänta istället. Och bra var väl det, för där fick vi skratta som aldrig förr!
När vi vandrade in på stationen möttes vi av en tjej i 14-15 års åldern i trasiga, grådaskiga jeans, någon simpel tröja och ett guldfärgat julglitter runt halsen som skrek "JÄVLA HORA!" till en medelålderskvinna som stod förargat en bit därifrån. Sedan gjorde tjejen ett tappert försök att så argt som möjligt drämma igen dörren, när hon stegade ut ur stationen. När hon försvunnit började medelålderskvinnan förklara för sin nyanlända väninna hur förbaskad hon blir när ungdomar som dessa beter sig på det där viset; spottar på golvet, för oväsen och slänger burkar omkring sig.
På stationen fanns även tjejen med julglittrets kompisar (runt 6 stycken kanske), några "ordentliga" människor som kom och gick och så ett annat gäng med ungdomar (från både kagg och stagg) som verkade känna fjortisarna, men som inte ville veta av dem för de sa någonting i stil med "kom nu så går vi, vi skämmer ju ut oss totalt här...". Förutom dessa fanns även en tomte i röd dräkt och skägg. Han kom och gick lite grann och sista gången vi såg honom sprang han runt i mörkret uppe på kullen vid vallen ungefär och stack fram huvudet bakom schackspelet vid stationen.

Efter ett tag försvann medelålderskvinnan med sin väninna i alla fall och vid det laget hade tjejen med julglittret hunnit komma tillbaka och var då på toaletten tillsammans med sina kompisar. De här människorna är nog bland de allra värsta fjortisar jag någonsin varit med om, de i biosalongen var ingenting i jämförelse med de här! De här drack tufft sina burköl i tron om att de var coola och rökte sina äckliga cigaretter.
Till historien hör också en man, eller kille i kanske 25 årsåldern. Han kom in på stationen och gick runt där, satte sig på alla olika bänkar (inklusive bredvid oss) och hånflinade åt ungdomarna i hörnet av stationen. Tror han var kissnödig för han smög runt toaletten där ungdomarna höll hus och slet även i handtaget till toaletten en gång... eller så var han bara helt mysko. Såg ut lite som en våldtäktsman och pedofil :S SCARY!
Men vi håller med (min kompis och jag) ungdomarna var bara helt patetiska. Vinglade runt där (trots att de knappt en halvtimme senare, kunde gå helt rakt och ordentligt. Märkligt vad en ordningsvakt kan få en att nyktra till...), låg och sov ruset av sig på bänkarna, skrek, spottade, slängde burkar på golvet, ja ni fattar. En satt i kort-kort kjol och nätstrumpbyxor och blottade allt där nere (visserligen, och lyckligtvis, hade hon trosor på sig, men ändå), andra var av typen emo och andra var bara fjortisar rent igenom.

Ja, det var väl deras luciavaka för i år.
Denna händelse fick mig och min kompis att känna oss så vuxna på något vis, vi satt där och kollade på dem medan vi bara höjde på ögonbrynen, rynkade pannan och roades av det hela. Ja, det kanske inte är så vuxet gjort men poängen är att vi märkte att vi definitivt har växt ifrån att supa sig redlös inne på en sanitär olägenhet till toalett och skrika "JÄVLA HORA" till tanter, samtidigt som man spelar fullare än vad man egentligen är. Eller rättare sagt så tror jag vi insåg att vi hoppade över det stadiet i vår utveckling. Och tur är väl det.

PS 1. Twilight var bra och jättegullig! men jag tror att jag skulle uppskattat den mer om jag hade klivit in i biosalongen utan några som helst förväntningar på den. Och till er kvinnor (och killar för den delen!) som inte har sett filmen; Karaktären Edward är grymt ful i första scenen, men ack så fin han blir under tidens gång, helt otroligt!

PS 2. Min underbara biokompis som inte nämndes vid namn heter Ida Rebecka Torstensson! :D :D

/ i.

Kommentarer
Postat av: Nanna

haha, dagens ungdomar va..

2008-12-14 @ 18:08:52
URL: http://femnyanser.blogg.se/
Postat av: Viktor

sv: Ja det är skönt med snö! :) läs min blogg lite senare ikv där ska jag lägga in en bild som visar hur mkt snö det är! :)

2008-12-14 @ 21:04:40
URL: http://viktore.blogg.se/
Postat av: EURiKA

Som svar till kommentaren: Ja, det skulle väl vara det enda då, för att göra luciatraditionen till åtlöje. Men det känns ju också som en så dum grej att göra för så många tycker det är en vacker tradition. Men vad som irriterar mig är att folk snackar om jämställdhet i samma mening. Det är ju att göra det till åtlöje också och då är vi ju verkligen på fel väg. Känns det som.

2008-12-14 @ 22:41:53
URL: http://eurika.blogg.se/
Postat av: biokompisen som ej nämndes vid namn

hahah jag fattar inte hur du orkar skriva så långt om den kvällen ;D

2008-12-16 @ 12:39:46
Postat av: ida

haha nej det bara rullade på och sen orkade jag inte korta ner det, som sagt :P läs längst ner på inlägget igen! ;)

2008-12-16 @ 13:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0