usch, matlagning?

Jaha, så var den igång; bloggen alltså.
Nanna kör på för fullt med bloggandet, vilket känns rätt naturligt eftersom hon är den mest erfarna av oss alla, när det kommer till hela den här blogg-grejen. Men jag tänkte att jag skulle ge mig på ett försök jag med.
Denna helg spenderar jag uppe på norra Öland, hos min kära far och hans sambo med tillhörande två söner. Ena sonen är inte hemma nu i helgen så det blev bara jag och en utav mina bröder (eller vad de nu är...) som blev tilldelade uppdraget att laga middag, ett uppdrag som varken jag eller min bror uppskattar särskilt mycket. Vi försökte nog båda fly köket så gott vi kunde, innan vi väl satte igång, men lyckades inte komma undan den helvetiskt tråkiga sysslan. Min pappas sambo kom nämligen jagandes efter oss med varsitt förkläde...
Då kom jag att tänka på att jag faktiskt måste börja lära mig att LAGA mat. Jag kan ju inte klara mig på att bara inneha kunskapen om att ÄTA mat när jag flyttar hemifrån (vilket jag hoppas göra så fort som möjligt efter studenten). Nej, det får det lov att bli ändring på och därför satte jag igång med en av mina flytta-hemifrån-förberedelser idag. Vi skulle laga köttfärssås och tortellini, kanske inte så svårt kanske ;) och jag måste säga att det var det inte heller. Men det var nog mestadels tack vare att pappas sambo guidade oss genom hela matlagningsproceduren lika noggrant som jag lappar smörgåsen med ost. Det hela slutade fint i vilket fall som helst och nu sitter jag här, mätt och belåten :)

/ i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0