SNÖ

När jag kom ut från en mysig eftermiddag hos Lovisa trillade det miljontals små vita snöflingor från himlen. Äntligen kom det lite snö och tillsammans med att det nu är mörkt dygnet runt skapade det en julkänsla. Jag trodde faktiskt inte att det skulle bli någon snö i denna delen av Sverige under julen. Jag trodde faktiskt att det inte skulle bli någon snö alls. Det känns lite som ingen sommar, ingen vinter. Men nu när äntligen de vita små flingorna föll böjade man ju hoppas på en vit jul.
Det börjar kännas att julen närmar sig nu. Tomten sitter på sin stol på Kvasten och människor springer i julruschen jagandes efter julklappar.
Jag tycker om julen. Doften av granen, glögg, lussebullar och den mörka dagen som man lyser upp med massor med ljus. Man får en speciell känsla när julen börjar närma sig och jag brukar alltid hoppas på en vit jul.
Jag saknar den där julkalendern som man hade när man var liten där man fick öppna ett paket varje dag, det är nästan lika bra som chokladkalendern, fast bara nästan.
Alla börjar nu planera deras jul och även firandet av det nya året. 2009 kommer vara ett år fullt med nya möjligheter, hoppas jag.

/ a.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0