Segertåget (!)

Nu är det jullov. Det så undebara och välförtjänta jullov. Jag har lovat mig själv att under dessa veckors ledighet aldrig ens titta på en bok, eller ens räkna ut ett tal utan att använda miniräknare. Jag ska vara latare än latast. Vi har alla förtjänat att vara lediga för en gångs skull.
Det finns dock en del tråkiga saker med detta jullov och några av dem är att mamma nu tror att jag är städhjälpen i huset. Att jag nu äntligen är ledig och kan hjälpa till här hemma (som om jag inte behöver min lediga tid, som jag däremot ska sova bort, men det vet ju inte hon, än). Jag kommer inte att träffa mina underbara vänner förens det är dags att fira det nya året, Och det kan jag meddela att det är ett tag tills dess. Jag kommer sitta här pank efter alla julklapps köp så att jag inte ens kan unna mig en pytteliten godisbit såhär i julens tider. Jag måste säga att jag tycker synd om mig själv ibland.
Jaha, snart är det dags att klä julgranen också. Ska bli spännande att se om jag får "lyckan" att göra det själv i år igen (de litar på min smak) eller om jag kanske får lite hjälp. Alltså jag har aldrig riktigt förstått vad som är en "snygg" gran. Tät- gles, Stor- liten, Mycket kulor- lite kulor (och glitter förstås, en gran klarar sig inte utan glitter). Vad är den ultimata granen?
Då var det dags för mig att önska alla en riktigt god jul och jag hoppas att Kalle Anka blir extra bra i år.

GOD JUL

/ a.

Kommentarer
Postat av: Jens

Mycket bra låt! (jag hjälpte till att klä granen.) <3

2008-12-20 @ 15:30:20
Postat av: Nanna

Mig ser du ju inte ens på nyår! Lite sorgligt där va. Jag hoppas på att Kalle Anka blir bättre än förra året och att Arne Weise ska titta fram i rutan och säga "hoho, där lurade jag er allt! Klart jag ska vara julvärd i år, precis som det alltid har varit." Precis som jag alltid gör.

2008-12-21 @ 17:20:50
URL: http://femnyanser.blogg.se/
Postat av: Amanda

Det är mycket sorligt måste jag säga. Men jag hoppas starkt på att vi träffas någon gång under nyårskvällen? på Stortorget kanske? Kommer iallafall tänka på dig och hoppas att du ägnar en tanke åt mig och inte dricker för mycket sprit nu igen.

2008-12-22 @ 17:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0