Old friends (!)

Jag saknar mina gamla vänner, det måste jag erkänna. De försvann någonstans på vägen mot gymnasiet och resten av livet. Jag har faktiskt ingen aning varför det blev som det blev. Det gör ont att förlora de man berättar allt för och de man känt sen de dagarna då man satt och byggde sandslott på Bläckfisken.
En av de bästa sakerna är att hitta tillbaka till en av de man förlorade på vägen. Det kändes som jag gjorde det idag och det gjorde helt klart den här dagen bättre.
Jag förstår inte varför man slutar kämpa om en vänskap som funnits där, länge. Det kändes som det hände över en dag, jag förlorade en vän under en dag. Det tog inte längre tid än så. Vi slutade prata och ingenting blev likadant. Det hände för ett tag sedan och jag ångrar att det idag bara är ett "hej" i korridoren när det en gång var så mycket mer.
Jag vill ha tillbaka de gamla minnerna och de gamla skratten, jag vet att de fortfarande finns där.
Därför kändes det så otroligt bra idag när det verkade som om det fanns någon som ville kämpa med mig. Jag hatar att gå runt och känna att jag har förlorat en vänskap som egentligen aldrig skulle gå förlorad.

Kämpa för vänskapen, den håller längre än vad ni tror.

/ a.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0