nostalgi

God kväll,
tänkte bara svänga förbi en stund. Detta inlägg riktas mot SP07C, fem nyansers dearly beloved klass på Stagneliusskolan i Kalmar (ja för det är där vi verkar och bor, förutom jag "lilla gula ägget" som jag har börjat kallas, som är öbo som sagt).
Jag zappade runt på TV:n nyss och hamnade på tv3. Där fick jag en sådan nostalgi-känsla, det kändes från topp till tå!
Jag hade hamnat vid ett reklaminslag för Philips, teknik-märket ni vet? tror att det var en rakapparat som reklamfördes... men det var inte det jag fastnade för (är inte så mycket för rakapparater, inte min grej liksom) , utan musiken!
Har ni lagt märke till den? Det är samma trudilutt som vi älvor (samtliga nyanser, förutom den snö-vita, Lovisa med andra ord, plus en annan kvinna, fröken Nielsen) dansade till i SP07C:s älskade Shakespearepjäs "A midsummer night's dream" !  Trollsalen, trollens stora sal, eller vad den heter...?
Åh, Shakespeare var roligt, och de nya ettorna på den internationella inriktningen av Samhällsprogrammet är inte ens pepp på att sätta upp en pjäs av Shakespeare :O Hörde att de skulle sätta upp "As you like it " (?) dock.

Over and out.

/ i.


 




Kommentarer
Postat av: Nanna

åhhh, jag kan inte lyssna på "hide & seek" utan att tänka på Shakespeare!

haha, och mitt hår! Vi var fina.

2008-12-08 @ 22:40:56
Postat av: ida

neej, det var inte den låten! det var den som vi dansade "huvuddansen" till! du vet, den med snurr och hopp och grejer ;)

2008-12-08 @ 22:59:54
Postat av: Nanna

Jaa, jag fattar det! Men jag kan inte lyssna på "Hide & seek" utan att tänka på Shakespeare ;)

2008-12-09 @ 20:13:18
Postat av: ida

jaha och nehe, nej samma här ;) haha

2008-12-09 @ 21:32:00
Postat av: Anonym

åh jag vet. jag halgrinar varje gång typ :(



(anna)

2008-12-15 @ 21:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0