julklappsångest

Någon mer än jag som börjar få julklapps-ångest?
Nu är det bara 9 dagar kvar hörni, ojoj vart tog tiden vägen? :O
Och jag som inte ens har tänt ett enda adventsljus hittills... får väl ta igen det på söndag.
Men till klapparna igen då, jag brukar vanligtvis förse mer eller mindre 16 små individer med paket varje år runt juletid.  I år har jag dock försökt skära ned på generositeten och tänker inte ge en enda pinal till varken kusiner eller kompisar (sorry mates, but that was the deal), vilket gör att jag nu har skurit ner på jul-utgifterna från cirkus 2500:- till 2000:-. Inte illa va? (...) Mamma gormar om att jag är så jävla nedlåtande och att jag bara har ångest. "Hur kul är det att du sitter här och klagar över hur dyrt allt är, och sen frågar om vad jag vill ha i jul va? Du behöver inte köpa något till mig..." Sedan tar hon upp sjukskrivningen/arbetslösheten också, moget mamma! "Klimakteriekossa!" jag vill bara att du tar din skitdator ut ur mitt rum och spelar töntiga excalibur i ditt egna rum. Försvinn ur min åsyn.
Ursäkta mina arga kommentarer och fina humörsvängningar, kommer förmodligen ångra mig imorgon och inte alls hålla med om något av detta jag nyss skrev. Börjar redan ångra mig lite, men tänk på att det är skrivet i vrede. Och vad fasiken, det här är ju en blogg så lite intriger och privatliv får man allt bjuda på.
Tänkte ut och införskaffa mig en nyårsklänning i alla fall. Har tänkt mig något elegant, lite glittrigt, metallica-färgat (kanske, guld, silver, svart eller så) som alla kommer avundas. Well, that was the plan at least. Får väl se hur det går med det. Ni läsare blir de första att veta!

Hasta la vista, baby!

/ i.


Kommentarer
Postat av: evelina

nej jag har också julklappsångest- har visserligen köpt klart hälften, men har ingen aning om vad jag ska köpa till resten. och tänk om jag inte hittar någonting i tid. eller om dom inte gillar det jag köpt. usch :D

2008-12-16 @ 16:09:03
URL: http://evehedberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0